Toen Audi de RS6 C8 introduceerde, waren mensen positief verbaasd hoe Audi de RS6 heeft laten evolueren in vergelijking met zijn voorganger, de C7, die op zichzelf al een gigantische community had opgebouwd en tevens erg tijdloos bleek te zijn. De C8 was anders. Audi heeft er echt alles aan gedaan om de RS6 anders te laten lijken dan de standaard A6. Alleen de voorportieren kun je omwisselen. 99% van de auto was totaal anders, ontworpen met 1 doel, de meest extraordinaire en snelste Avant ooit op de markt neerzetten. De klanten moesten in eerste instantie wennen hoe de auto was gegroeid, in de breedte vooral.
De Audi RS6 C7 daarentegen is door meerdere bedrijven onder handen genomen, waar de gemeenschap erg van onder indruk was. ABT, MTM en niet de vergeten die legendarische one-off RS6 DTM die Caresto wist te realiseren voor freestyle-skiër Jon Olsson. De Audi RS6 C8 kon hierdoor niet achterblijven. De auto is van zichzelf al een brede hyperstation, wat kon er nog verbeterd worden? Niks zal je zeggen.
Niets is minder waar, Wij verwelkomen deze Daytona-grijze ABT Audi RS6-R - 1 of 125 in onze showroom. Een gelimiteerde Audi RS6, die binnen no-time uitverkocht was tijdens zijn introductie. Dit is niet zomaar een RS6. De auto is eigenhandig door de werklieden van ABT aangepast. Alle onderdelen werden herzien. De auto werd rondom voorzien van aanpassingen zoals een frontsplitter, “canards” aan de vóór en achterkant, aangepaste achterbumper, een achterspoiler en rondom nog méér goodies, die vervaardigd zijn uit gematteerd carbon. Deze RS6-R is ook de enige ABT 1 of 125 die origineel geleverd is met gematteerd carbon, waardoor dit dus een unicum is!
Daardoor wisten de heren van ABT het uiterlijk nog bruter te maken dan het origineel. De ABT High Performance HR22 velgen maken het totaalplaatje af. Het exterieur is écht indrukwekkend om te zien.
Ze lieten het niet alleen bij de uiterlijke kenmerken. Ook motorisch werd de RS6 aangepakt. De turbo, intercooler en uitlaat bleven niet achter. De door ABT vervaardigde originele onderdelen werden geplaatst en het vermogen steeg van 600pk naar een indrukwekkende 740pk en 920(!) Nm koppel! De begrenzer, die origineel op 250 km/h bleef hangen, ging er af. De topsnelheid werd hiermee natuurlijk flink opgekrikt. Deze ABT stopt bij 320 km/h… in een stationwagen…
Deze RS6-R is het bekijken waard. Het is de ultieme auto om lange afstanden te rijden over de Autobahn. Binnen no-time sta je in Italië. De elektrische comfortstoelen met geheugen, die tevens masseren verwarmen en ventileren zullen je uitgerust aan laten komen. De achterasbesturing zal je door smalle straten en haarspeldbochten begeleiden en het Bang&Olufsen Premium Sound System zal de muziektonen geruisloos in je oor aan laten komen.
Deze RS6-R is een échte alleskunner. Dit is eigenlijk de enige auto die je nog nodig hebt. Het sportieve uiterlijk is onmiskenbaar aanwezig, het interieur laat je omgeven door luxe en het onderstel zal je ongekend veilig laten voelen.
De RS6-R staat klaar in onze showroom, die staat te popelen om naar buiten te gaan om te doen waar die goed in is.